6 lastnosti uspešnega podjetnika

Lastnosti uspešnega podjetnika

Pravijo, da imata povprečno zgolj dve od desetih novonastalih podjetij možnost, da dolgoročno uspeta, kar je lahko za vsakogar, ki ga mika podjetništvo, kar nekoliko strašljiv podatek. Podjetništvo zagotovo prinaša tveganje, a tega lahko zmanjšamo na različne načine. Potreben je dober poslovni načrt in predvsem dober izdelek oziroma storitev z odličnim trženjem, veliko pa je odvisno tudi od podjetnika samega oziroma njegovih lastnosti. In kakšen je uspešen podjetnik?

Bistvene lastnosti za uspeh

Podjetnik potrebuje primerne osebne ter organizacijske sposobnosti, biti mora visoko motiviran in pozitivno naravnan, imeti pa mora tudi veliko znanja s svojega področja. Da bo njegovo delo uspešno oziroma bo lahko vodil svoje podjetje navzgor, pa mora izpolnjevati naslednje pogoje.

1. Odlične sposobnosti komuniciranja. Pravijo, da nas beseda nič ne stane, da se dobro blago samo hvali in tako naprej. Biti podjeten pomeni, da znamo skozi komunikacijo sami najbolje promovirati podjetje, ponujati svoje izdelke. Zavedati se je treba, da kupci oziroma stranke ne pridejo sami od sebe, temveč jih je treba vabiti, nagovarjati, voditi k nakupu. Bolj kot je podjetnik komunikativen in zgovoren, prej mu bo uspelo.

Komunikacijske sposobnosti
Uspešen podjetnik mora znati odlično komunicirati.

2. Sposobnost druženja in ustvarjanja socialnih mrež. Mreženje se nanaša na komunikacijske sposobnosti, pomeni pa, da se mora podjetnik pričeti gibati v krogih, kjer lahko skozi komunikacijo pride do novih poslov, poskrbi za boljšo ponudbo, za več promocije. Sklepanje znanstev, tako na poslovnih srečanjih kot tudi na neformalnih, je bistveno.

3. Upoštevanje rokov in obljub. V poslu se je treba držati pogodb, ki določajo tudi roke, prav tako pa se je treba držati tudi pisnih ali ustnih obljub. Tako boste »mož beseda«, in ker bodo vsi vedeli, da se lahko na vas stoodstotno zanesejo, bodo raje naročali pri vas kot pri konkurenci.

4. Dobra organiziranost je ključna. Podjetnik mora imeti urejeno dokumentacijo ter organiziran postopek dela. Tako vedno ve, v kateri fazi dela je, kdaj bo to končano, kje ima dokumente v zvezi z delom in podobno. Popolna preglednost nad delom in organizacijo dela ter podjetja je nujna.

5. Zavedanje, da dela za denar, ne zaradi dela samega. Včasih neizkušen podjetnik želi pridobiti naročnika tako zelo, da sprejme tudi pogodbo, ki mu škodi. Podjetnik mora sprejeti naročilo le, kadar je to finančno takšno, da mu prinaša zaslužek, ne pa pristajati na nižanje cen v lastno škodo, ker naj bi se mu to obrestovalo nekoč v prihodnosti. Ta čas običajno nikoli ne pride in kvečjemu želi naročnik naslednjič še ugodnejšo ceno.

6. Sposobnost delitve dela. Podjetnik se mora zavedati, da vsega ne zna in vsega ne zmore. Sam naj dela tisto, kar je njegova specialnost, za ostalo pa naj najame delavce, zunanje sodelavce, strokovnjake. Mojster mizar zagotovo ne ve dovolj o oglaševanju ali o vodenju računovodstva, zato se tega ne more lotiti kar sam.

Za konec si lahko ogledate še zanimiv video, ki vam bo dal vedeti, ali ste po naravi podjetnik ali ne.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja