Najprej domena, nato podjetje!

Najprej domena, nato podjetje

Vsak sodoben podjetnik potrebuje spletno stran, na kateri lahko predstavi svoje podjetje. Seveda gre lahko tudi za spletno trgovino, ki dopolnjuje fizično prodajo ali pa deluje kot povsem samostojen prodajni kanal.

Za kakršnokoli spletno mesto že gre, je potrebno najprej poskrbeti za dve stvari – za domeno in za spletno gostovanje. Kako slabo gostovanje lahko negativno vpliva na posel, smo si pogledali v prejšnjem prispevku, danes pa bomo več besed namenili domeni. Tudi ta ima namreč na posel lahko mnogo večji vpliv, kot si morda mislite.

Kaj točno domena sploh je?

Domena je tisti naslov, ki ga je potrebno vpisati v zgornjo vrstico brskalnika, ko želimo obiskati določeno spletno stran. Pravzaprav je domena zgolj del tega naslova, saj je sestavljena iz domenskega imena ter domenske končnice. Bi na podlagi napisanega torej znali povedati, na kateri domeni se nahajate v tem trenutku?

Zagotovo ste odgovorili pravilno. Mi smo registrirali domeno podjetnaprimorska.si, na katero smo se odločili postaviti poslovni oziroma podjetniški blog.

Domene lahko razvrstimo v tri skupine:

  • splošne (.com, .net, .org, .info, …);
  • državne (.si, .de, .at, .hr, …);
  • tematske (.fit, .agency, .beer, .blog, …).

Izbira domenske končnice je vsekakor pomembna, toda preden razložimo, kako izbrati pravo, se posvetimo odgovoru, zakaj je najprej potrebno registrirati domeno in šele nato podjetje.

Zakaj domeno registrirati še pred ustanovitvijo podjetja?

Podjetnik svetujeNajbolje bo, da vam ponazorimo kar na primeru. Denimo, da imate podjetje, ki se ukvarja s spletno prodajo tiskalnikov. Vaše podjetje se imenuje Kiragos d.o.o., spletno trgovino pa imate postavljeno na domeni poceni-tiskalniki.si. Po nekaj letih ugotovite, da se vam bolj kot na nizke cene izplača usmeriti na kakovost. Domena povsem izgubi svoj smisel, hkrati pa z njo tudi ne morete zgraditi močne blagovne znamke.

Zdaj pa si zamislite, da podjetja še niste ustanovili, prav tako še niste zakupili domene. Zagotovo boste najmočnejšo blagovno znamko zgradili, če bo ime vaše domene enako imenu podjetja. V tem primeru je pametno najprej registrirati domeno, saj se na ta način zavarujete, da vam je kdo »ne ukrade pred nosom«. Tako bi npr. lahko registrirali domeno tiskalko.si, nato pa bi ustanovili še istoimensko podjetje Tiskalko d.o.o. Če se bo ideja komu dopadla, smo vam ravnokar naredili malce brezplačne reklame. 🙂

Pri registraciji domene upoštevajte tudi ta dva predloga!

1. Ne registrirajte le ene domene, temveč poskrbite, da bodo vse najbolj priljubljene vrhnje domene pripadale vam. Če se še nekoliko zadržimo pri prejšnjem primeru, bi torej poleg tiskalko.si bilo pametno registrirati vsaj še tiskalko.com, tiskalko.net in tiskalko.eu. Te štiri domenske končnice so najbolj popularne, in če boste nad vsemi imeli nadzor vi, vam nihče ne bo mogel povzročati težav. V nasprotnem primeru lahko na eni izmed preostalih prostih domen spletno stran postavi konkurenca, kar vam zagotovo ne bo najbolj všeč.

2. Obljubili smo vam, da nekaj besed namenimo še izbiri domenske končnice. No, veliko smo zapisali že pri prvi točki, toda vprašanje je, na katero izmed registriranih domen postaviti spletno stran. Svetujemo vam, da slovensko stran postavite na domeno .si, če je vaša stran v angleščini, pa stran postavite na .com ali .net. In če imate multinacionalno stran, namenjeno evropskemu trgu, stran postavite na domeno .eu.

Za veliko več dodatnih nasvetov o registraciji domene obiščite: http://registracijadomene.info/

Želimo vam veliko poslovnih uspehov z vašo novo spletno stranjo!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja